Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/27651
Document type: Trabalho de Conclusão de Curso
Access type: Acesso Aberto
Title: A atuação do artista visual no mercado de jogos e o processo de criação do jogo Freshman's quest
Alternate title (s): The visual artist's role in the game market and the process of creating the game Freshman's quest
Author: Caetano, Barbara Silveira Franco
First Advisor: Fonseca, Fábio
First member of the Committee: Rosa, Pollyana Ferreira
Second member of the Committee: Abdala, Daniel Duarte
Third member of the Committee: Paula, Douglas de
Summary: O presente Trabalho de Conclusão de Curso caracteriza-se como um memorial reflexivo sobre o processo de criação do jogo Freshman’s Quest e suas relações com o campo das Artes Visuais. Freshman’s Quest é um jogo eletrônico para computador que se passa em um ambiente universitário fictício, onde um dos elementos predominantes é o humor. O objetivo principal deste trabalho é uma demonstração do próprio jogo produzida, assim como este memorial relatando todo o processo criativo e uma análise sobre o papel do Artista Visual no mercado dos jogos.
Abstract: The following Graduation Project Paper is characterized as a reflective memorial on the process of creating the Freshman’s Quest game and its relations with the Visual Arts field. Freshman's Quest is an electronic computer game set in a University fictional environment, where one of the predominant elements is humor. The main objective of this work is the production of a demonstration of the game itself, as is the memorial concerning the entire creative process and an analysis of the role of the Visual Artist in the game market.
Keywords: Processo criativo
Creative process
Produção de jogos
Game production
Jogo eletrônico
Electronic game
Indie
Area (s) of CNPq: CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::ARTES PLASTICAS::DESENHO
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Uberlândia
Quote: CAETANO, Barbara Silveira Franco. A atuação do artista visual no mercado de jogos e o processo de criação do jogo Freshman's quest. 2019. 56 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Artes Visuais) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2019.
URI: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/27651
Date of defense: 11-Dec-2019
Appears in Collections:TCC - Artes Visuais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AtuacaoArtistaVisual.pdf2.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons