Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/33504
ORCID:  http://orcid.org/0000-0002-6992-7280
Document type: Trabalho de Conclusão de Curso
Access type: Acesso Aberto
Attribution-NoDerivs 3.0 United States
Title: Casa criativa: o design como estratégia na criação de uma plataforma habilitante
Alternate title (s): Creative house: design as a strategy in creating an enabling platform
Author: Bortoli, Vitória Helena de
First Advisor: Nunes, Viviane dos Guimarães Alvim
First member of the Committee: Oliveira, Juliano Carlos Cecílio Batista
Second member of the Committee: Garcez, Letícia Vasconcelos Morais
Summary: O governo e o setor privado estão focados em produzir números para reduzir o déficit habitacional quantitavo, esquecendo que, na realidade, o maior problema habitacional brasileiro é a falta de qualidade das moradias. Assim, é possível afirmar que há uma carência de ações efetivas voltada para o problema do déficit habitacional qualitativo. Por isso, o presente trabalho pretende, através do design estratégico, criar uma plataforma habilitante que visa democratizar o design de interiores, mostrando a Nova Classe Trabalhadora que com criatividade, colaboração e sustentabilidade o simples se torna extraordinário. Buscando assim, desmistificar a ideia de que o design de interiores é um serviço luxuoso que requer grande poder aquisitivo.
Abstract: The government and the private sector are focused on producing numbers to reduce the quantitative housing deficit, forgeting that, in reality, the biggest Brazilian housing problem is the lack of quality housing. Thus, it is possible to affirm that there is a lack of effective actions aimed at the problem of the qualitative housing deficit. Therefore, this work intends, through strategic design, to create an enabling plataorm that aims to democratize the interior design, showing the economic Middle Class that with creativity, collaboration and sustainability the simple becomes extraordinary. Thus, demystifying the idea that interior design is a luxurious service that requires great purchasing power.
Keywords: Déficit habitacional qualitativo
Design estratégico
Plataforma habilitante
Design de interiores
Redes sociais
Instagram
Area (s) of CNPq: CNPQ::OUTROS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Uberlândia
Quote: BORTOLI, Vitória Helena de. Casa criativa: o design como estratégia na criação de uma plataforma habilitante. 2021. 137 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021.
URI: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/33504
Date of defense: 7-Oct-2021
Appears in Collections:TCC - Design

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CasaCriativaDesign.pdfTCC18.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons