Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38966
ORCID:  http://orcid.org/0009-0006-0712-653X
Document type: Trabalho de Conclusão de Curso
Access type: Acesso Aberto
Title: Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática
Author: Costa, Marcello Barbosa
First Advisor: Marco, Fabiana Fiorezi de
First member of the Committee: Xavier, Ana Cláudia Molina Zaqueu
Second member of the Committee: Marin, Douglas
Summary: O presente trabalho teve como objetivo analisar como as Tecnologias Digitais têm sido abordadas no Curso de Matemática, na modalidade presencial, da Universidade Federal de Uberlândia. Para atingir tal objetivo, foram realizadas pesquisas baseadas em artigos científicos, dissertações e teses, além de disponibilizarmos um questionário eletrônico aos estudantes do Curso de Licenciatura em Matemática da Universidade Federal de Uberlândia com o intuito de conhecer suas impressões sobre o domínio do tema e analisar a forma com que a temática é abordada e trabalhada durante o período da graduação. Concluímos que as Tecnologias Digitais têm potencial para o ensino e aprendizagem da Matemática quando bem estudadas e trabalhadas.
Abstract: The present work aimed to analyze how Digital Technologies have been approached in the Mathematics Course, in the face-to-face modality, at the Federal University of Uberlândia. To achieve this objective, research was carried out based on scientific articles, dissertations and theses, in addition to providing an electronic questionnaire to students of the Mathematics Degree Course at the Federal University of Uberlândia, in order to know their impressions on the domain of the subject and to analyze the way in which the theme is approached and worked on during the graduation period. We conclude that Digital Technologies have potential for teaching and learning Mathematics when well studied and worked on.
Keywords: Tecnologias digitais
Digital technologies
Formação inicial do professor de Matemática
Mathematics tearcher's forming process
Licenciatura em Matemática
Course of Mathematics
Area (s) of CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Uberlândia
Quote: COSTA, Marcello Barbosa. Tecnologias digitais na formação inicial do professor de Matemática. 2023. 42 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.
URI: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38966
Date of defense: 30-Jun-2023
Appears in Collections:TCC - Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TecnologiasDigitaisFormação.pdf1.19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.