Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/13829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorOliveira, Fabrício Inácio de
dc.date.accessioned2016-06-22T18:36:14Z-
dc.date.available2010-10-26
dc.date.available2016-06-22T18:36:14Z-
dc.date.issued2008-08-25
dc.identifier.citationOLIVEIRA, Fabrício Inácio de. Pleasure! Reich! The basis of a free education. 2008. 117 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2008.por
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufu.br/handle/123456789/13829-
dc.description.abstractA search based on the work of Reich and its connection with education. It was intended along the theoretical way by work of Reich to the evidence in relation with education were reached on a primary manner or, at least, with fewer interpretative filters. The understanding of the philosophical and political time of Europe in 1920 - 1951, mainly regarding the establishment and influence of Freudian thought, was very important to answer the question motivating the search: you may think the work of Reich as a basis epistemological to "another" education?eng
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.publisherUniversidade Federal de Uberlândiapor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectReichpor
dc.subjectHistóriapor
dc.subjectReicheng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectHistoryeng
dc.subjectReich, Wilhelm, 1897-1957por
dc.titlePrazer! Reich! A base de uma educação livrepor
dc.title.alternativePleasure! Reich! The basis of a free educationeng
dc.typeDissertaçãopor
dc.contributor.advisor1Mota, Maria Veranilda Soares
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4784152J3por
dc.contributor.referee1Pereira, Lúcia Helena Pena
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4708711J3por
dc.contributor.referee2Marques, Mara Rubia Alves
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4773891A6por
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4228109Y4por
dc.description.degreenameMestre em Educaçãopor
dc.description.resumoUma pesquisa embasada na obra de Reich e sua ligação com a educação. Foi intenção trilhar o caminho teórico pela obra autoral de Reich para que as evidências na relação educacional fossem alcançadas de maneira primária, ou, ao menos, com menos filtros interpretativos possíveis. O entendimento do cenário político e filosófico da Europa no recorte cronológico de 1920 a 1951, principalmente no que se refere à constituição e influência do pensamento freudiano, foi muito importante para responder à pergunta motivadora da pesquisa: é possível pensar a obra de Reich como base epistemológica para uma outra educação?por
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.departmentCiências Humanaspor
dc.publisher.initialsUFUpor
dc.orcid.putcode81753509-
Appears in Collections:DISSERTAÇÃO - Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diss Fabricio.pdf619.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.