Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/39911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFernandes, Isadora-
dc.date.accessioned2023-12-12T18:40:14Z-
dc.date.available2023-12-12T18:40:14Z-
dc.date.issued2023-11-23-
dc.identifier.citationFERNANDES, Isadora. O Flag Football como tema nas aulas de Educação Física escolar. 2023. 51 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Educação Física) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufu.br/handle/123456789/39911-
dc.description.abstractConsidering new possibilities of approaching sport at school, in this study, we will present Flag football, which is characterized as an invasion sport and a modality considered non-traditional, as a possible topic to be worked on at school. Flag football is a version created by American football players to adapt children to the sport, which is extremely relevant in the United States. This research referred to an approach to school Physical Education classes at the School of Basic Education (ESEBA/UFU) in the city of Uberlândia - MG with the objective of presenting Flag football as a theme for Elementary School Physical Education classes. and analyze the acceptance and degree of satisfaction of students and teachers. Methodologically, we use the experiential classes approach, showing students the history, rules and fundamentals of the sport. The potential of the sport was highlighted, and its possibility of insertion within the school environment, taking Flag football as a growing non-traditional sport in the world and expanding the sporting culture of students.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Uberlândiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFlag footballpt_BR
dc.subjectEducação física escolarpt_BR
dc.subjectSchool physical educationpt_BR
dc.subjectEsporte não tradicionalpt_BR
dc.subjectNon-traditional sportpt_BR
dc.titleO Flag Football como tema nas aulas de Educação Física escolarpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.contributor.advisor1Tavares, Giselle Helena-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7402979249353952pt_BR
dc.contributor.referee1Ribeiro, Gabriela Machado-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1122795180034348pt_BR
dc.contributor.referee2Marra, Sumaia Barbosa Franco-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/6176876915555379pt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2587722161678666pt_BR
dc.description.degreenameTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)pt_BR
dc.description.resumoConsiderando novas possibilidades de abordagem no esporte no âmbito escolar, neste estudo, apresentaremos o Flag football, que se caracteriza como um esporte de invasão e uma modalidade considerada como não-tradicional. O Flag football é uma versão criada pelos praticantes do futebol americano para a adaptação das crianças ao esporte, o qual tem extrema relevância nos Estados Unidos. Essa pesquisa se referiu a uma abordagem para as aulas de Educação Física escolar da Escola de Educação Básica (ESEBA/UFU) da cidade de Uberlândia - MG com o objetivo de apresentar a modalidade Flag football como tema para as aulas de Educação Física do Ensino Fundamental e analisar a aceitação e o grau de satisfação dos/as estudantes e professores/as. Metodologicamente, utilizamos a abordagem de aulas vivenciais, mostrando aos estudantes a história, regras e fundamentos do esporte. Foi evidenciado a potencialidade da modalidade, e sua possibilidade de inserção dentro do ambiente escolar, levando o Flag football com um esporte não-tradicional crescente no mundo e ampliando a cultura esportiva dos/as estudantes.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.courseEducação Físicapt_BR
dc.sizeorduration51pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANASpt_BR
dc.orcid.putcode148622123-
Appears in Collections:TCC - Educação Física

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FlagFootballComo.pdf1.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.