Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38161
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorOliveira, Karoline Izabella de-
dc.date.accessioned2023-06-26T17:43:43Z-
dc.date.available2023-06-26T17:43:43Z-
dc.date.issued2023-06-07-
dc.identifier.citationOLIVEIRA, Karoline Izabella de. Métodos de ensino e aprendizagem de inglês: análises bibliométricas e cienciométricas de 2017-2021. 2023. 82 f. Dissertação (Mestrado em Estudos Linguísticos) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023. DOI http://dx.doi.org/10.14393/ufu.di.201.77.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38161-
dc.description.abstractThis research aimed at gathering, analyzing and mapping several undergraduate and graduate works on the theme “post-method in English teaching”. The objective was to verify the existence or not of a new method of teaching English after Kumaravadivelu’s (1994, 2001, 2003) theorizing. Through quantitative and qualitative analyses, 138 undergraduate and graduate papers on the subject were collected based on the functionalities of the Publish or Perish software, which allows direct collection from Google Scholar platform. The quantitative and qualitative analyses were implemented from bibliometrics and scientometrics to gather the keywords and the contents of these papers based on a time frame of the last five years, i.e., from 2017 to 2021. The results showed the inexistence of a new or infallible method for teaching and learning English in the analyzed corpus.pt_BR
dc.description.abstractThis research aimed at gathering, analyzing and mapping several undergraduate and graduate works on the theme “post-method in English teaching”. The objective was to verify the existence or not of a new method of teaching English after Kumaravadivelu’s (1994, 2001, 2003) theorizing. Through quantitative and qualitative analyses, 138 undergraduate and graduate papers on the subject were collected based on the functionalities of the Publish or Perish software, which allows direct collection from Google Scholar platform. The quantitative and qualitative analyses were implemented from bibliometrics and scientometrics to gather the keywords and the contents of these papers based on a time frame of the last five years, i.e., from 2017 to 2021. The results showed the inexistence of a new or infallible method for teaching and learning English in the analyzed corpus.-
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Uberlândiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMétodos de ensino de inglêspt_BR
dc.subjectPós-métodopt_BR
dc.subjectBibliometriapt_BR
dc.subjectCienciometriapt_BR
dc.subjectMethods of teaching Englishpt_BR
dc.subjectPost-methodpt_BR
dc.subjectBibliometricspt_BR
dc.subjectScientometricspt_BR
dc.titleMétodos de ensino e aprendizagem de inglês: análises bibliométricas e cienciométricas de 2017-2021pt_BR
dc.title.alternativeEnglish teaching and learning methods: bibliometric and scientometric analyzes from 2017-2021pt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisor1Esqueda, Marileide Dias-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3341029625579574pt_BR
dc.contributor.referee1Yamamoto, Márcio Yamamoto-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8563854765387247pt_BR
dc.contributor.referee2Almeida, Sandra Aparecida Faria-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/1312861827860531pt_BR
dc.creator.Latteshttps://lattes.cnpq.br/6019317723097942pt_BR
dc.description.degreenameDissertação (Mestrado)pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa teve como objetivo reunir, analisar e mapear diversos trabalhos em nível de graduação e pós-graduação sobre a temática “pós-método no ensino de inglês”. O objetivo foi averiguar, nesses trabalhos, a existência ou não de um novo método de ensino de inglês após as teorizações de Kumaravadivelu (1994, 2001, 2003). Por meio de análise quantitativa e qualitativa, foram reunidos 138 trabalhos em nível de graduação e pós-graduação sobre o tema, coletados com base nas funcionalidades do software Publish or Perish, que permite a coleta direta na plataforma do Google Acadêmico, da empresa Google. As análises quantitativa e qualitativa foram implementadas a partir da bibliometria e da cienciometria para reunir as palavras-chave e os conteúdos desses trabalhos com base em um recorte temporal dos últimos cinco anos, ou seja, de 2017 a 2021. Os resultados mostraram a inexistência de um novo e infalível método de ensino e aprendizagem de inglês no corpus analisado.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Administraçãopt_BR
dc.sizeorduration82pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14393/ufu.di.2023.283pt_BR
dc.crossref.doibatchid4adc1ba2-9956-4bd7-b4e2-6d41759521da-
dc.subject.autorizadoLinguísticapt_BR
dc.subject.autorizadoLíngua inglesa - Estudo e ensino (Superior)-
dc.subject.autorizadoPublisher (Programa de computador) - Bibliometria-
dc.subject.autorizadoLinguística de corpus-
dc.subject.autorizadoLíngua inglesa - Técnicas e métodos de ensino-
Appears in Collections:DISSERTAÇÃO - Estudos Linguísticos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MétodosEnsinoAprendizagem.pdfDissertação8.97 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.