Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/43086
Document type: Trabalho de Conclusão de Curso
Access type: Acesso Aberto
Title: Compra Compulsiva: Reações Emocionais de Culpa em Consumidores
Alternate title (s): Compulsive Buying: Emotional Reactions of Guilt in Consumers
Author: Brito, Silvia Balbina de
First Advisor: Andrade, Darly Fernando
First member of the Committee: Fodra, Marcelo
Second member of the Committee: Pimenta, Marcio Lopes
Summary: O presente estudo tem como objetivo analisar o comportamento de compra compulsiva dos consumidores, utilizando uma escala de medição reconhecida internacionalmente, a fim de contribuir com o avanço e compreensão do tema compra compulsiva. Por meio de uma abordagem quantitativa do tipo survey, utilizou-se a escala de compra compulsiva à uma amostra de 104 participantes, por meio de redes sociais. A análise inclui características demográficas, padrões de compra compulsiva e interpretação estatística dos resultados. Os resultados apontam que os participantes apresentam níveis significativos de comportamento compulsivo de compra e experimentam sentimentos de culpa após as compras. É importante compreender os impulsos e motivações por trás desse comportamento compulsivo visando promover práticas mais conscientes e responsáveis
Abstract: The present study aims to analyze consumers' compulsive buying behavior using an internationally recognized measurement scale in order to contribute to the advancement and understanding of the compulsive buying topic. Through a quantitative survey approach, the compulsive buying scale was applied to a sample of 104 participants recruited through social media. The analysis includes demographic characteristics, patterns of compulsive buying, and statistical interpretation of the results. The findings indicate that participants exhibit significant levels of compulsive buying behavior and often experience feelings of guilt after purchases. It is important to emphasize understanding the impulses and motivations behind this compulsive behavior to promote more conscious and responsible practices.
Keywords: Compra Compulsiva;
Compulsive Buying
Comportamento do Consumidor
Consumer Behavior
Consumo
Consumption
Area (s) of CNPq: CNPQ::OUTROS
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Uberlândia
Quote: BRITO, Silvia Balbina. Compra compulsiva: reações emocionais de culpa em consumidores. 2024. 29 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2024
URI: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/43086
Date of defense: 24-Apr-2024
Appears in Collections:TCC - Administração

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CompraCompulsivaReações.pdf656.17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.