Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30194
Document type: | Trabalho de evento |
Access type: | Acesso Aberto |
Title: | Construção de um jogo digital educativo para ensino da tabela periódica |
Alternate title (s): | Construction of an educational digital game for teaching the periodic table |
Author: | Nunes, Israel Pereira Rezende, Henrique P. Araújo, Rafael Dias |
Summary: | Este trabalho apresenta o processo de concepção de um jogo digital educativo com uso de Design Participativo, para apoiar o ensino contextualizado dos elementos químicos da Tabela Periódica. A sessão de design foi realizada com estudantes do Ensino Médio. Aofinal, três ideias de jogo foram idealizadas como propostas para um jogo digital. |
Abstract: | This work presents the process of designing an educational digital game using Participatory Design, to support the contextualized teaching of the chemical elements of the Periodic Table. The design session was held with high school students. After all, three game ideas were conceived as proposals for a digital game. |
Keywords: | Jogo digital |
Area (s) of CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO |
Subject: | Jogos eletrônicos |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Uberlandia, Faculdade de Computação, Centro Universitario Mário Palmério |
Quote: | NUNES, Israel Pereira; REZENDE, Henrique P.; ARAÚJO, Rafael Dias. Construção de um jogo digital educativo para ensino da tabela período. In: MOSTRA DE TRABALHOS TECHNOMONTE, 1., 2019, Monte Carmelo. Anais... Monte Carmelo: UFU, UNIFUCAMP, 2019. |
URI: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30194 |
Last page of volume: | 18 |
First page of volume: | 18 |
Publication year: | 2019 |
Appears in Collections: | ANAIS - Ciência da Computação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ConstruçãoJogoDigital.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.