Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30192
Document type: | Trabalho de evento |
Access type: | Acesso Aberto |
Title: | LIBREI: um jogo para ensinar LIBRAS para ouvintes |
Alternate title (s): | LIBREI: a game to teach LIBRAS to listeners |
Author: | Rodrigues, Tiago Franklim Lopes, Renato de Aquino |
Summary: | Este trabalho apresenta a proposta de um jogo educativo cujo objetivo e ensinar LIBRAS para ouvintes. Atualmente as pessoas tem dificuldade em se comunicar com os surdos por não terem acesso fácil para aprender LIBRAS, dessa forma o jogo vai ser uma ferramenta de fácil acesso e aprendizado ajudando pessoas ouvintes a se comunicar e socializar com pessoas não ouvintes. |
Abstract: | This work presents the proposal of an educational game whose objective is to teach LIBRAS to listeners. Nowadays people have difficulty communicating with the deaf because they do not have easy access to learn LIBRAS, so the game will be an easy access and learning tool helping listeners to communicate and socialize with non-listeners. |
Keywords: | LIBRAS |
Area (s) of CNPq: | CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO |
Subject: | Língua brasileira de sinais - jogos |
Language: | por |
Country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Uberlandia, Faculdade de Computação, Centro Universitario Mário Palmério |
Quote: | RODRIGUES, Tiago Franklim; LOPES, Renato de Aquino. LIBREI: Um jogo para ensinar LIBRAS para ouvintes. In: MOSTRA DE TRABALHOS TECHNOMONTE, 1., 2019, Monte Carmelo. Anais... Monte Carmelo: UFU, UNIFUCAMP, 2019. |
URI: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30192 |
Last page of volume: | 16 |
First page of volume: | 16 |
Publication year: | 2019 |
Appears in Collections: | ANAIS - Ciência da Computação |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LIBREIJogoEnsinar.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.