Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/26692
Document type: Dissertação
Access type: Acesso Aberto
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Title: Uma abordagem sobre o pensamento educacional e pedagógico de John Locke
Alternate title (s): An approach to the educational and pedagogical thinking of John Locke
Author: Batista , Gustavo Araújo
First Advisor: Araújo, José Carlos Souza
Summary: Este estudo tem como seu objetivo principal fazer uma abordagem histórica e sistemática do pensamento educacional e pedagógico de John Locke, enfocando a sua obra intitulada Alguns Pensamentos Sobre Educação. Assim, considera-se necessário lazer, em primeira mão, uma contextualização histórica da vida e da época de John Locke, apresentando a sua biografia, a sua personalidade, a sua época (o século XVII) e, sobretudo, o seu pensamento filosófico, através do recurso a outras obras suas, principalmente o Ensaio Sobre O Entendimento Humano e os Dois Tratados Sobre O Governo.
Abstract: This study has as its main objective to make a historical and systematical approach of John Locke’s educational and pedagogical thought, making focus on his work entitled Some Thoughts Concerning Education. Thus, it considers necessary to make, on the first hand, a historical context of John Locke’s life and age, showing his biography, his personality, his age (the XVIIth century) and, mainly, his philosophical thought, through the resource to others of his works, mainly the Essay Concerning Human Understanding and the Two Treatises Of Government.
Keywords: Educação
John Locke
Pedagogia
Filosofia
Education
Philosophy
Pedagogy
Area (s) of CNPq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Language: por
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Uberlândia
Program: Programa de Pós-graduação em Educação
Quote: BATISTA, Gustavo Araújo. Uma abordagem sobre o pensamento educacional e pedagógico de John Locke. 2003. 146fl. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2019.http://dx.doi.org/10.14393/ufu.di.2003.1
Document identifier: http://dx.doi.org/10.14393/ufu.di.2003.1
URI: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/26692
Date of defense: 2003
Appears in Collections:DISSERTAÇÃO - Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AbordagemPensamentoEducacional.pdf7.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons