Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/22919
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Silva, Camila Amuy | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-19T17:13:38Z | - |
dc.date.available | 2018-11-19T17:13:38Z | - |
dc.date.issued | 2017-12-24 | - |
dc.identifier.citation | SILVA, Camila Amuy. Hospital dos malucos: os hibridismos da cena contemporânea – ou: possibilidades e tentativas de uma “diretora de primeira viagem”. 2017. 57 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Teatro) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2018. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/22919 | - |
dc.description.abstract | This work is a descriptive memorial of my first experiences in art, and then, in the Theater Course of the Federal Univesity of Uberândia (2012-2017) and in the exchange held at the Superior School of Theater and Cinema of the Polytechnic Institute of Lisbon (ESTC-IPL; 2016-2017) until, then, to arrive at the approach and theoretical-practical study of a creation process to reflect on the areas: direction, acting, dramaturgy and staging. Considering these points i share the concerns of a "first-time director" during the process of creating the show "A festa do Fim do Mundo", guided by the study of hybridity in the contemporary scene and, for that, choosing the concept of Total Artwork (Gesamtkunstwerk), of Richard Wagner, related to the premises observed in some scenarios by Robert Wilson, such as: experience and performer. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Uberlândia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Processo de Criação | pt_BR |
dc.subject | Creation Process | pt_BR |
dc.subject | Encenação | pt_BR |
dc.subject | Staging | pt_BR |
dc.subject | Atuação | pt_BR |
dc.subject | Acting | pt_BR |
dc.subject | Dramaturgia | pt_BR |
dc.subject | Dramaturgy | pt_BR |
dc.subject | Experiência | pt_BR |
dc.subject | Experience | pt_BR |
dc.title | Hospital dos malucos: os hibridismos da cena contemporânea – ou: possibilidades e tentativas de uma “diretora de primeira viagem” | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Paula, José Eduardo de | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/3627117545793761 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Leite, Vilma Campos Dos Santos | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/1413593325398183 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Marques, Maria do Socorro Calixto | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/7920060266348913 | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/5675105055786336 | pt_BR |
dc.description.degreename | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho é um memorial descritivo da trajetória que se inicia com minhas primeiras vivências na arte, depois, no curso de Teatro da Universidade Federal de Uberlândia (2012-2017) e no intercâmbio realizado na Escola Superior de Teatro de Cinema do Instituto Politécnico de Lisboa (ESTC-IPL; 2016-2017) até chegar, então, à abordagem e ao estudo teórico-prático de um processo de criação para refletir sobre as seguintes áreas: direção, atuação, dramaturgia e encenação. Considerando tais pontos, compartilho as inquietações de uma “diretora de primeira viagem” durante o processo de criação do espetáculo “A festa do Fim do Mundo”, norteado pelo estudo do hibridismo na cena contemporânea e elegendo, para isso, a noção de “Obra de Arte Total” (Gesamtkunstwerk), de Richard Wagner, relacionada às premissas observadas em algumas encenações de Robert Wilson, como experiência e performer. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.course | Teatro | pt_BR |
dc.sizeorduration | 59 | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES | pt_BR |
Appears in Collections: | TCC - Teatro |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
HospitalMalucosHibridismos.pdf | 7.83 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.