Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/39890
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSilva, Aline Vitória Marinho da-
dc.date.accessioned2023-12-11T18:02:08Z-
dc.date.available2023-12-11T18:02:08Z-
dc.date.issued2023-11-22-
dc.identifier.citationSILVA, Aline Vitória Marinho da. Menino: Rafic Farah e o design gráfico da revista Trip. 2023. 136 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufu.br/handle/123456789/39890-
dc.description.abstractThis project emerged with the aim of intuitively disseminating the work of Rafic Farah and the post-modernist period through an immersive digital platform. Building upon the findings of Aline Marinho’s Scientific Initiation, supervised by Cristiane Alcântara, where in 2018, both conducted an interview with the designer and analyzed his work in the Trip magazine, resulting in extensive content that informs this project. The current initiative employed the Design Thinking framework proposed by d.Stanford, commencing with ideation and developing the entire visual identity through a conceptual immersion in the designer’s language. Subsequently, questionnaires and card sorting were employed to assess usage needs, followed by persona mapping and information architecture for the definition of the responsive website. Finally, prototypes of medium and high fidelity were created and tested both moderately and non-moderately. The outcome of this comprehensive process is a platform with an iconic visual identity that expresses the unique language of Rafic Farah, the Trip magazine, and post-modernism. Nevertheless, it still meets the objectives and user needs, providing an immersive, intuitive, and visually captivating experience.pt_BR
dc.description.sponsorshipFAPEMIG - Fundação de Amparo a Pesquisa do Estado de Minas Geraispt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Uberlândiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.subjectDesign graficopt_BR
dc.subjectGraphic designpt_BR
dc.subjectRevistapt_BR
dc.subjectMagazinept_BR
dc.subjectExperiência do usuáriopt_BR
dc.subjectUser experiencept_BR
dc.subjectDesign de interfacept_BR
dc.subjectUi designpt_BR
dc.titleMenino: Rafic Farah e o design gráfico da revista Trippt_BR
dc.title.alternativeMenino: Rafic Farah and Trip's magazine graphic designpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.contributor.advisor-co1Plácido, João-
dc.contributor.advisor-co1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9424928643119660pt_BR
dc.contributor.advisor1Alcântara, Cristiane Pereira de-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6997926298336722pt_BR
dc.contributor.referee2Machado, Juscelino Humberto-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/1408562356956615pt_BR
dc.contributor.referee3Godoy, Simone-
dc.contributor.referee3Latteshttp://lattes.cnpq.br/4393686926256568pt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5845484950751319pt_BR
dc.description.degreenameTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)pt_BR
dc.description.resumoEste projeto surgiu com o intuito divulgar de forma intuitiva o trabalho de Rafic Farah e o período pós-modernista por meio de uma plataforma digital imersiva. A partir das descobertas da Iniciação Científica de Aline Marinho, orientada por Cristiane Alcântara, onde, em 2018, ambas fizeram uma entrevista com o designer e análise do seu trabalho na revista Trip, tendo como resultado um vasto conteúdo que alimenta este trabalho. O atual projeto utilizou o Design Thinking proposto por d.Stanford, começando pela etapa de ideação e elaborando toda a identidade visual a partir de uma imersão conceitual na linguagem do designer. Em seguida, foram feitos questionários e card sorting para levantar necessidades de uso, mapeamento de persona e arquitetura de informação para definição do site responsivo, e por fim protótipos em média e alta fidelidade, que foram testados de forma moderada e não moderada. O resultado de todo o processo é uma plataforma com identidade visual icônica que expressa a linguagem única de Rafic Farah, da revista Trip e do pós-modernismo, e que ainda assim atende aos objetivos e necessidades dos usuários, sendo uma experiência imersiva, intuitiva e visualmente cativante.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.courseDesignpt_BR
dc.sizeorduration136pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASpt_BR
Appears in Collections:TCC - Design

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MeninoRaficFarah.pdf41.64 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.