Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/29433
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Santos, Karla Natário dos | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-19T11:51:49Z | - |
dc.date.available | 2020-06-19T11:51:49Z | - |
dc.date.issued | 2020-04-16 | - |
dc.identifier.citation | SANTOS, Karla Natário dos. Um lugar de encontros: aspectos estruturais do docudrama em j.o.a.n.a.s – Alguém se lembrou de mim. 2020. 108 f. Dissertação (Mestrado em Tecnologias, Comunicação e Educação) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2020. DOI http://doi.org/10.14393/ufu.di.2020.232 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/29433 | - |
dc.description.abstract | This current research brings a cutout of three movies, namely: Nelson Gonçalves, by Eliseu Wald; Immense Brightness: Claudio Kano’s story, by Denis Kamioka; and J.O.A.N.A.S – someone remembered me from diretor Karla Natário, and it seeks to develop mainly two themes: the construction of the hybrid narrative by merging fictional and documentary elements together with two cinema traditions, the documentary and melodrama; and some possibilities of think the hybridity to the communicability with the spectator. Therefore we analyse the docudrama Nelson Gonçalves; Immense Brightness: Claudio Kano’s story to know about their characteristics and filmic compositions as well as the form and the content enable the communicability with the spectator. In the third, J.O.A.N.A.S - someone remembered me, we have made an approximation with the analysed docudramas to recognise if the strategies and the stylistic features of this movie can categorize it as a docudrama. After the research conducted, we can conclude that the hybrid increase the possibilities of the spectator communicability, since it allows the manufacture of a new structure, and our object of research is a docudrama, because it merged in the hybrid narrative, by a combined form, elements whose effects are the objectivity, the subjectivity and the referents in its structure. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Uberlândia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Documentário | pt_BR |
dc.subject | Docudrama | pt_BR |
dc.subject | Narrativa híbrida | pt_BR |
dc.subject | Documentary | pt_BR |
dc.subject | Hybrid Narrative | pt_BR |
dc.title | Um lugar de encontros: aspectos estruturais do docudrama em j.o.a.n.a.s – alguém se lembrou de mim | pt_BR |
dc.title.alternative | A place of encounters: structural aspects of docudrama in j.o.a.n.a.s – someone remembered me | pt_BR |
dc.type | Dissertação | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Pereira, Reinaldo Maximiano | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/9537073855507958 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Franco, Aléxia Pádua | - |
dc.contributor.referee2 | Gonçalves, Mariana Mól | - |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/2985698980886415 | pt_BR |
dc.description.degreename | Dissertação (Mestrado) | pt_BR |
dc.description.resumo | A presente pesquisa traz um recorte de três filmes, a saber: Nelson Gonçalves, de Eliseu Wald; Brilho Imenso: A História de Cláudio Kano, de Denis Kamioka, e J.O.A.N.A.S – Alguém se lembrou de mim, da diretora Karla Natário, e busca desenvolver principalmente dois temas: a construção da narrativa híbrida ao intercalar elementos ficcionais e documentais em conjunto com duas tradições do cinema, o gênero documentário e o melodrama; e algumas possibilidades de pensar o hibridismo para a comunicabilidade com o espectador. Dessa forma, analisamos o docudrama Nelson Gonçalves; Brilho Imenso: A História de Cláudio Kano para conhecer as suas características e composições fílmicas bem como a maneira como forma e conteúdo possibilitam a comunicabilidade com o espectador. No terceiro, J.O.A.N.A.S – Alguém se lembrou de mim, fizemos uma aproximação com os docudramas analisados, para reconhecer se as estratégias e traços estilísticos desse filme podem categorizá-lo como um docudrama. Após a pesquisa realizada, podemos concluir que o híbrido amplia as possibilidades de comunicabilidade com o espectador, pois possibilita a fabricação de uma nova estrutura, e que nosso objeto de pesquisa é um docudrama, por ter intercalado em sua narrativa híbrida, de forma combinada, elementos cujos efeitos são a objetividade, a subjetividade e os referentes em sua estrutura. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Tecnologias, Comunicação e Educação (Mestrado Profissional) | pt_BR |
dc.sizeorduration | 108 | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://doi.org/10.14393/ufu.di.2020.232 | pt_BR |
dc.orcid.putcode | 75957479 | - |
dc.crossref.doibatchid | 8e5689b3-591f-485a-bc06-be3bbfa50eae | - |
Appears in Collections: | DISSERTAÇÃO - Tecnologias, Comunicação e Educação (Mestrado Profissional) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UmLugarDeEncontros.pdf | Dissertação | 3.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.