Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/28460
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Ramos, Eduardo | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-22T15:01:03Z | - |
dc.date.available | 2020-01-22T15:01:03Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-18 | - |
dc.identifier.citation | RAMOS, Eduardo. Considerações sobre a arte Afro-Brasileira. 2019. 69 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Artes Visuais) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2020. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/28460 | - |
dc.description.abstract | This job investigates some examples of the plastic production of black Afro-Brazilian artists from the beginning of the republic to contemporary art. We consider the social relations that for centuries marginalized the Brazilian black people and seek to understand how this exclusion allowed the consolidation of an art that gives voice to at least half of the population of Brazil. This work has the purpose of investigating works by black artists to raise questions about the cultural legacy of black people in Brazilian society. Although its significance was disregarded in the past, nowadays African Brazilian art and its agents remain powerful and are still bringing new directions, inspirations and discussions related to the African diaspora, based on contemporary African Brazilian poetics that (trans)form citizenship. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Uberlândia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Pintura | pt_BR |
dc.subject | Arte contemporânea | pt_BR |
dc.subject | Cultura africana | pt_BR |
dc.subject | Arte afro-brasileira | pt_BR |
dc.title | Considerações sobre a arte Afro-Brasileira | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | Rodrigues, Rodrigo Freitas | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/4598876696156622 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Duarte, Ana Helena da Silva Delfino | - |
dc.contributor.referee1Lattes | http://lattes.cnpq.br/2979644366089603 | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Silva, Elsieni Coelho da | - |
dc.contributor.referee2Lattes | http://lattes.cnpq.br/8643978507041015 | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/3272664661790760 | pt_BR |
dc.description.degreename | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho investiga alguns exemplos da produção plástica de artistas afro-brasileiros (as) do início da república até a arte contemporânea. Consideram-se as relações sociais que durante séculos marginalizaram o povo negro brasileiro e procura-se entender como essa exclusão possibilitou a consolidação de uma arte que dá voz a pelo menos metade da população do Brasil. O trabalho tem o propósito de investigar obras de artistas negros (as) para fomentar questões acerca do legado cultural do povo negro na sociedade brasileira. Subtraída antes em sua importância hoje essa arte e seus atores permanecem potentes e continuam trazendo roteiros, inspirações e diálogos com as diásporas africanas, com uma poética artística afro-brasileira contemporânea e (trans) formadora de cidadania. | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.course | Artes Visuais | pt_BR |
dc.sizeorduration | 69 | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES | pt_BR |
dc.orcid.putcode | 67735165 | - |
Appears in Collections: | TCC - Artes Visuais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ConsideraçoesSobreArte.pdf | 5.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License