Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/14179
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Rodrigues, Frederico | |
dc.date.accessioned | 2016-06-22T18:37:20Z | - |
dc.date.available | 2006-09-21 | |
dc.date.available | 2016-06-22T18:37:20Z | - |
dc.date.issued | 2006-06-28 | |
dc.identifier.citation | RODRIGUES, Frederico. Analysis of noise in urban bus station: development of models of prediction. 2006. 156 f. Dissertação (Mestrado em Engenharias) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2006. | por |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/14179 | - |
dc.description.abstract | As the use of public transportation in medium and large cities becomes more and more popular, the number of urban bus stations connecting transport systems increases dramatically. As a result, the continuous traffic of heavy vehicles has produced disturbing noise levels inside the stations. Hence, the main goal of this research is to develop and implement statistical models for the prediction of the overall noise levels inside the bus stations. They are multiple regression models based on experimental data obtained from acoustic field measurements. In addition, some parameters are related to the noise generation and to the limits of acceptable community noise levels. It is also suggested an alternative solution to the problem by using noise control techniques at the source. The statistical models were then validated by comparing the results with those found in the literature. The main assumptions and limitations of the models are also discussed. This research was undertaken as a result of the need to improve the available analytical tools for the prediction of traffic noise inside buildings. There are significant opportunities for further development and implementation of the models derived in this study. | eng |
dc.format | application/pdf | por |
dc.language | por | por |
dc.publisher | Universidade Federal de Uberlândia | por |
dc.rights | Acesso Aberto | por |
dc.subject | Ruído de tráfego | por |
dc.subject | Ruído em terminais urbanos | por |
dc.subject | Modelos de previsão | por |
dc.subject | Percepção do usuário | por |
dc.subject | Traffic noise | eng |
dc.subject | Noise in bus station | eng |
dc.subject | Models to predict | eng |
dc.subject | Users perception | eng |
dc.subject | Transportes coletivos - Ruído | por |
dc.title | Análise de ruído em terminais de transporte coletivo urbano: desenvolvimento de modelos de previsão | por |
dc.title.alternative | Analysis of noise in urban bus station: development of models of prediction | eng |
dc.type | Dissertação | por |
dc.contributor.advisor1 | Faria, Carlos Alberto | |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785412J3 | por |
dc.contributor.referee1 | Sorratini, José Aparecido | |
dc.contributor.referee1Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4799794Y5 | por |
dc.contributor.referee2 | Magalhaes, Max de Castro | |
dc.contributor.referee2Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4769969J3 | por |
dc.creator.Lattes | http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4164376E0 | por |
dc.description.degreename | Mestre em Engenharia Civil | por |
dc.description.resumo | Diante da crescente demanda por transporte coletivo nas médias e grandes cidades é cada vez mais comum a implantação de terminais que visam interligar as linhas e/ou modos do sistema de transporte, tornando-o mais eficiente. O tráfego constante de veículos pesados (ônibus) em seus interiores faz com que esses ambientes atinjam altos níveis de ruído. Portanto o objetivo deste trabalho é estudar essa patologia especificamente em interior de terminais de transporte coletivo urbano. Neste estudo investigar-se-á os parâmetros que influenciam os níveis de ruído. A partir da base dados coletada, serão desenvolvidos modelos para fazer a previsão de ruído, também pesquisas para mensurar a percepção do usuário, medições de ruído em ônibus isolados e um experimento piloto para verificar uma possível diminuição dos níveis de ruído nos terminais a partir de um procedimento que trata o ruído ainda na fonte emissora. O resultado deste trabalho contribuirá para a geração de cenários futuros que ilustrem esta patologia em terminais, permitindo assim que medidas mitigadoras sejam tomadas ainda na fase de projetos. | por |
dc.publisher.country | BR | por |
dc.publisher.program | Programa de Pós-graduação em Engenharia Civil | por |
dc.subject.cnpq | CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL | por |
dc.publisher.department | Engenharias | por |
dc.publisher.initials | UFU | por |
dc.orcid.putcode | 81754207 | - |
Appears in Collections: | DISSERTAÇÃO - Engenharia Civil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FRodriguesDISSPRT.pdf | 1.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.